పురాకిలభగవాన్చంద్రశేఖరస్స్వాత్మతత్త్వప్రబోధనాయ,శబ్దశాస్త్రవ్యుత్పాదనాయచ,ఆత్మానముద్దిశ్యచిరాచరితతపసాంసనకాదీనాం
పాణిన్యాదీనాంచ, అభీపిత. మాపిపూరయిషుః, ఢక్కాం చతుర్దశకృత్వః నాదయామాస.
సనాదః, అ-ఇ-ఉద్- ఇత్యాది.చతుర్దశసూత్రాత్మనా తేషాం శ్రవణ పథమవతతార. తత్సూత్రజాలమాధారీకృత్య భగవాన్ పాణినిః స్వోపజ్ఞంవ్యాకరణం రచయామాసేతి విదితమేవ సర్వేషాం పండితానాం తదితరేషాం చ. ఆత్మతత్త్వ ప్రబోధనాయ ప్రార్థితవతాంసనకాదీనా మీహితమపి తదా త్వ ఏవ తేనైవ | సూత్రజాలేన ఆపూరితమాసీదితి ఉరరీ కార్యమ్. యద్యేవం న స్యాద్భగవతి భక్తపరాయణే.
పిచ్ఛలం, సనకాదిషు ఆజానసిద్ధేష్వపి బాలిశత్వం చారోపితం భవేత్. నహి తే సనకాదయః పాణి న్యాదయ ఇవశబ్దశాస్త్ర వ్యుత్పాదనమాకాంక్షితవంతః, యేన త ఇవ ఇమేలి పి కృతార్థా: స్మః ఇతి నివృత్తా బభూవుః.
పరంతు, నేదంపండితేషు ప్రథితంభవతి చతుర్దశసూత్ర్యాఃవ్యాకరణ -ప్రయోజకత్వమంతరేణ,ఆత్మతత్వావిష్కరణప్రవణత్వమపీతి. అస్తునామైతత్.సనకాదయోకరసమామ్నా యరూపే ఆత్మతత్త్వ బోధకత్వేనాను గృహీతే సూత్రజాలేకి మప్యజానా నాభగవంతంనందికేశ్వర మపరమివత్ర్యంబకం ప్రార్థయంత ఏతత్సూత్ర వివరణాయ. సో పి కృపా తరంగి తాంతరంగషడ్విం శతి సంఖ్యాకైరానుష్టుభైర్వృత్తాః కాశికాఖె, సూతచతురశక స్యౌప నిషదాత్మతత్త్వ పరత్వం స్ఫుటీచకార. మహామునే ర్వ్యాఘ్రపాదస్య పతో భగవానుపమన్యుస్తత్వవిమర్శన్యాఖ్యయా వ్యాఖ్యయాతత్కాశికానాం బావ మావ్యకరోత్. ఏతత్రయం సుగూఢమౌపనిషదం తత్త్వం సుబోధం కరోతీని మనుభవ విషయోభవిష్యతి. అస్మిన్హిఅద్వైతదర్శన సిద్ధాంత భూత్వా, ని మాయయా సగుణః స్రష్టా చ బభూవ. స్రష్టు స్సృష్టస్య చాభేదః, స్రషనే ప్రవేశః,జగతో మాయామయత్వమ్ - ఇత్యాదయో బహవో . ఇతరదర్శనసిద్ధాంతాశ్చ తత్రతత్ర ప్రసంగేన. ఇష్టం సర్వస్పృహణీయంసంస్కృత
భాషాణామవిజ్ఞాతశాస్త్రతత్వానాం చ నోపకారాయేతి, ఉపనిషత
వాడమౌపనిషదం తత్త్వం సుబోధం కరోతీతి, అగ్రే పఠితృణా
రమాత్మా బభూవ. సష్టుస్సృష్టస్య చాభేదః, స్రష్టుస్స్వేనైవ రూపేణ
యో బహవోణంశాః ప్రతిపాదితాస్సంతి.
పురాకిలభగవాన్చంద్రశేఖరస్స్వాత్మతత్త్వప్రబోధనాయ,శబ్దశాస్త్రవ్యుత్పాదనాయచ,ఆత్మానముద్దిశ్యచిరాచరితతపసాంసనకాదీనాం పాణిన్యాదీనాంచ, అభీపిత. మాపిపూరయిషుః, ఢక్కాం చతుర్దశకృత్వః నాదయామాస. సనాదః, అ-ఇ-ఉద్- ఇత్యాది.చతుర్దశసూత్రాత్మనా తేషాం శ్రవణ పథమవతతార. తత్సూత్రజాలమాధారీకృత్య భగవాన్ పాణినిః స్వోపజ్ఞంవ్యాకరణం రచయామాసేతి విదితమేవ సర్వేషాం పండితానాం తదితరేషాం చ. ఆత్మతత్త్వ ప్రబోధనాయ ప్రార్థితవతాంసనకాదీనా మీహితమపి తదా త్వ ఏవ తేనైవ | సూత్రజాలేన ఆపూరితమాసీదితి ఉరరీ కార్యమ్. యద్యేవం న స్యాద్భగవతి భక్తపరాయణే. పిచ్ఛలం, సనకాదిషు ఆజానసిద్ధేష్వపి బాలిశత్వం చారోపితం భవేత్. నహి తే సనకాదయః పాణి న్యాదయ ఇవశబ్దశాస్త్ర వ్యుత్పాదనమాకాంక్షితవంతః, యేన త ఇవ ఇమేలి పి కృతార్థా: స్మః ఇతి నివృత్తా బభూవుః. పరంతు, నేదంపండితేషు ప్రథితంభవతి చతుర్దశసూత్ర్యాఃవ్యాకరణ -ప్రయోజకత్వమంతరేణ,ఆత్మతత్వావిష్కరణప్రవణత్వమపీతి. అస్తునామైతత్.సనకాదయోకరసమామ్నా యరూపే ఆత్మతత్త్వ బోధకత్వేనాను గృహీతే సూత్రజాలేకి మప్యజానా నాభగవంతంనందికేశ్వర మపరమివత్ర్యంబకం ప్రార్థయంత ఏతత్సూత్ర వివరణాయ. సో పి కృపా తరంగి తాంతరంగషడ్విం శతి సంఖ్యాకైరానుష్టుభైర్వృత్తాః కాశికాఖె, సూతచతురశక స్యౌప నిషదాత్మతత్త్వ పరత్వం స్ఫుటీచకార. మహామునే ర్వ్యాఘ్రపాదస్య పతో భగవానుపమన్యుస్తత్వవిమర్శన్యాఖ్యయా వ్యాఖ్యయాతత్కాశికానాం బావ మావ్యకరోత్. ఏతత్రయం సుగూఢమౌపనిషదం తత్త్వం సుబోధం కరోతీని మనుభవ విషయోభవిష్యతి. అస్మిన్హిఅద్వైతదర్శన సిద్ధాంత భూత్వా, ని మాయయా సగుణః స్రష్టా చ బభూవ. స్రష్టు స్సృష్టస్య చాభేదః, స్రషనే ప్రవేశః,జగతో మాయామయత్వమ్ - ఇత్యాదయో బహవో . ఇతరదర్శనసిద్ధాంతాశ్చ తత్రతత్ర ప్రసంగేన. ఇష్టం సర్వస్పృహణీయంసంస్కృత భాషాణామవిజ్ఞాతశాస్త్రతత్వానాం చ నోపకారాయేతి, ఉపనిషత వాడమౌపనిషదం తత్త్వం సుబోధం కరోతీతి, అగ్రే పఠితృణా రమాత్మా బభూవ. సష్టుస్సృష్టస్య చాభేదః, స్రష్టుస్స్వేనైవ రూపేణ యో బహవోణంశాః ప్రతిపాదితాస్సంతి.© 2017,www.logili.com All Rights Reserved.